Krakowskie Biuro Festiwalowe
Kalendarium roczne / Festiwal Komunikacji Marketingowej Crackfilm
 
Festiwal Komunikacji Marketingowej Crackfilm
Festiwal Komunikacji Marketingowej Crackfilm
Zakończyła się 13. edycja Festiwalu Komunikacji Marketingowej Crackfilm, który odbywał się w tym roku w nowej formule. 18 maja 2002 roku w krakowskich Sukiennicach przyznane zostały nagrody "Tytana". Jury pod przewodnictwem Leszka Stafieja oceniło ponad 70 prac reklamowych. Przyznano następujące nagrody:

kategoria - film reklamowy:
"Tytan" - film Magazynier, Mars /Multibrand, agencja D’Arcy
dyrektor kreatywny: Maciej Kowalczuk

kategoria - najlepsza kampania reklamowa:
"Tytan" - Art. FM za kampanię dla RMF FM Oddałem głos na muzykę w RMF FM
dyrektor kreatywny: Witold Wnuk

Ponadto jury przyznało specjalnego „Tytana” dla filmu o charakterze społecznym Miś, emitowanego w ramach akcji społecznej Dzieciństwo bez przemocy, agencji McCann Erickson. Dyrektorzy kreatywni: Jarek Wiewiórski i Józek Dutkiewicz.

W kategoriach: reklama prasowa, reklama zewnętrzna, reklama niekonwencjonalna jury nie przyznało nagród.

nagroda specjalna "Tytan Tytanów" - Elżbieta Penderecka
Nagroda przyznana za działania na rzecz promocji wizerunku Polski w świecie.

Podczas gali Crackfilmu został wręczony także "Kamień Milowy". Nagrodę otrzymały Polskie Badania Czytelnictwa (PBC).

Współorganizatorem Festiwalu było Biuro Festiwalowe Kraków 2000.

***
Crackfilm jest jedną z najstarszych i największą imprezą branży marketingowej, reklamowej i medialnej w Polsce. Pierwsza impreza sygnowana logo Crackfilm odbyła się w Krakowie w lutym 1991 roku pod nazwą Ogólnopolskie Sympozjum Reklamy. Pomysłodawcą spotkań reklamowych w Krakowie był Lesław Wilk, który przygotowywał pierwsze festiwale razem z Piotrem Wasilewskim, odpowiadającym za ich program merytoryczny. Pierwsze edycje Crackfilmu wytyczały przyszłość rynku reklamy, a festiwalowe kuluary tętniły dyskusjami.

Razem ze spotkaniami pojawiły się branżowe nagrody. W 1991 roku uczestnicy Festiwalu Filmu Reklamowego zostali nagrodzeni statuetkami "Cyklopa". "Tytan" pojawił się w 1992 roku i od tego czasu jest nazwą trofeum Festiwalu. W 1996 roku "Tytana" zaczęło przyznawać 100-osobowe jury rekomendowane przez IAA - Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce.

We wrześniu 2001 roku organizatorem Festiwalu została firma Stels, a jego dyrektorem jest Paweł Rabiej. Edycja Festiwalu w 2002 roku otrzymała numer 13. Nowa formuła Festiwalu, jako spotkania środowisk zajmujących się komunikacją marketingową, jest efektem realizacji postulatów branży wobec imprezy.

W programie Festiwalu znalazły się wystawy, sesje programowe, warsztaty oraz oczywiście pokazy filmowe. Gościem specjalnym jest rosyjski rynek reklamy: pokazane zostaną plakaty reklamowe i propagandowe, przegląd Festiwalu Reklamy w Moskwie, odbędzie się sesja na temat rosyjskiej reklamy. Ponadto zobaczymy pokazy najlepszych reklam społecznych, przegląd filmów o akcjach społecznych i o tematyce społecznej, monograficzne pokazy filmów reklamowych przygotowane przez najlepsze polskie studia produkcyjne oraz pokazy reklamy nieprofesjonalnej – polskiej i rosyjskiej. Podczas festiwalowej gali (18 maja) statuetki "Tytana" uhonorują najlepsze firmy reklamowe oraz najlepsze kampanie reklamowe minionego roku. Przyznane zostaną również nagrody "GoleAd’Ora" dla najlepszych reklam sportowych. W pubie Moliere w czasie trwania Festiwalu obejrzeć będzie można wystawę Pocztówka i plakat w kampaniach reklamowych, w kompleksie ARS natomiast trwać będzie wystawa Rosyjski plakat reklamowy i propagandowy. Prezentacje filmowe odbywać się będą w kinach ARS, a biuro prasowe działać będzie w Biurze Kraków 2000, które jest współorganizatorem Festiwalu. Ponadto Festiwal opanuje krakowski Rynek (happeningi) oraz krakowskie kluby i puby (oficjalny klub festiwalowy to Klub Pod Jaszczurami, wstęp tylko z akredytacjami). 6-metrowa statuetka "Tytana" umieszczona na Rynku oznaczać będzie biuro organizacyjne Festiwalu, gdzie wydawane będą akredytacje i czynny będzie punkt informacyjny (od 16 maja, godz. 16.00 do 19 maja, godz. 20.00).

Program:

czwartek, 16 maja 2002
Pub Moliere
otwarcie wystawy Pocztówka i plakat w kampaniach społecznych
ARS
otwarcie wystawy Rosyjski plakat reklamowy i propagandowy
Klub Pod Jaszczurami
20.30 - wieczór klubowy w oficjalnym klubie Festiwalu – impreza w stylu rosyjskim
Rynek Główny
20.30 - happening grupy teatralnej Osmoza

***
piątek, 17 maja 2002
obiekty wokół Rynku
sesje programowe
10.00-12.00 - Czas na powrót do rzeczywistości. Reklama na rozdrożu.
13.30-19.00 - Od Lenina do Putina – reklama z Rosji. Rosyjska gospodarka, sektor reklamowy, media i kreacja w prezentacji czołowych postaci rosyjskiej reklamy.
Klub Pod Jaszczurami i Rynek Główny
16.00-18.00 - panel Reklama sportowa – sponsoring sportowy w realiach polskich, gala "GoleAd’Ora" – wręczenie nagród za najlepsze reklamy sportowe
ARS
10.00-21.00 - powtarzalne pokazy filmowe: blok 10-lecia reklamy rosyjskiej, przegląd Festiwalu Reklamy w Moskwie, reklamy społeczne i filmy na tematy społeczne, reklamy amatorskie z Polski i Rosji, monograficzne pokazy polskich studiów produkcyjnych
Pub Moliere
19.00-21.00 - gala "Tytana" społecznego - wręczenie nagród dla najlepszych społecznych programów roku, wstęp wolny
Rynek Główny
20.00 - happening grupy teatralnej Osmoza

***
sobota, 18 maja 2002
Pub Moliere
10.00-13.00 - kampanie społeczne: o kreatywności i skuteczności w komunikacji społecznej, wstęp wolny
obiekty wokół Rynku 
sesje programowe
10.00-13.00
- Marketing usług finansowych: strategie sukcesu w ciekawych czasach
- Bezpośredni ring: marketing bezpośredni – konieczność, skuteczność?
- Co dalej po Big Brotherze? Kierunki i zagrożenia rozwoju mediów
14.30-17.30 - Polska: słaby brand? Promocja Polski za granicą i promocja Unii w Polsce
20.00 - gala Crackfilmu – wręczenie nagród "Tytana"
ARS
10.00-21.00 - powtarzalne pokazy filmowe: blok 10-lecia reklamy rosyjskiej, przegląd Festiwalu Reklamy w Moskwie, reklamy społeczne i filmy na tematy społeczne, reklamy amatorskie z Polski i Rosji, monograficzne pokazy polskich studiów produkcyjnych
Rynek Główny
13.00, 20.00 - happeningi grupy teatralnej Osmoza

***
niedziela, 19 maja 2002
ARS
12.00 - pokaz reklam
youTube Twitter Blip
Flickr Facebook
 
 

 
 
Autoremo
Bukovina Resort
Magiczny Kraków
Freshmail
Nastaw się na kulturę
 

Obserwuj nas na:

facebook instagram twitter youTube Pinterest